De vakman als accountmanager

Info en inschrijven

De strijd om de gunst van de klant is fel. Tegenwoordig is voor het binnenhalen van een nieuwe klant meer nodig dan enkel een goede babbel of een breed netwerk. Dit komt omdat opdrachtgevers veeleisender zijn dan ooit tevoren en het aantal concurrenten steeds meer oploopt. Als ondernemer moet je jezelf goed voorbereiden op het acquisitiegesprek. Ga bij jezelf na hoe je het vertrouwen van de klant kunt winnen en hoe je op een efficiënte manier het pakket aan eisen in kaart kunt brengen. Wil je zorgen voor omzet? Investeer dan in jouw salesvaardigheden en competenties als verkoper!

Info en inschrijven

Doelgroep

De training ‘De vakman als accountmanager’ is speciaal ontworpen voor verkopers en ondernemers in het MKB en van kleine en middelgrote organisaties. Jouw functieomschrijving omvat de acquisitie van nieuwe klanten en het actief verkopen aan het huidige klantenbestand in de b2b markt. Beperkt jouw verkoop zich compleet of gedeeltelijk tot telefonische acquisitie? Dan is onze training ‘Proactief klanten bellen’ wellicht wat voor jou.

Resultaat

Het doel van de training ‘De vakman als accountmanager’ is om inzicht te krijgen in de rol van de verkoper binnen het marketingproces. Je vergroot je inzicht in klantgedrag en wat voor invloed jij daar zelf op hebt. Daarnaast komt het verbeteren van je persoonlijke aanpak bij voorbereiding en gespreksvoering aan bod en ga je aan de slag met het versterken van je communicatie skills. Je leert hoe je gesprekken afrondt, met als doel het behalen van het gewenste resultaat.

Inzicht in gedrag

Een van de onderdelen die aanbod komt tijdens de training is het maken van een digitale Q4 DISC gedragsanalyse. Het doel van deze analyse is om inzicht te geven in je eigen gedrag en het gedrag van de mensen om je heen.

Inhoud

Deze training bestaat uit 2 lesdagen van 10.00 uur tot 17.00 uur.

Van productgericht naar behoeftegericht denken

  • Voorstelronde, korte eigen presentatie
  • Het marketingproces, de plaats van acquisitie
  • Tips bij het maken van telefonische afspraken
  • Van ‘verkoper’ naar adviseur

De communicatie in het acquisitiegesprek

  • Gespreksstructuur, grip en leiding in het gesprek
  • Winnen van vertrouwen
  • Actief luisteren en vraagtechnieken
  • Effectief taalgebruik en non-verbale communicatie
  • Q4 DISC gedragsanalyse voor inzicht in gedrag

Tot zaken komen

  • Inspelen op koopwensen
  • Overtuiging in de presentatie
  • Effectieve aanpak prijsbezwaren
  • Afsluittechnieken en bouwen aan vaste relatie

Van theorie naar praktijk

  • Observeren en analyseren acquisitiegesprekken
  • Opnemen van enkele acquisitiegesprekken m.b.v. video
  • Maken analyse sterke kanten en verbeterpunten

Sluit bovenstaande aan bij jouw leerdoelen en -wensen? Schrijf je dan direct in.

Extra Informatie

Wie is mijn trainer?

Deze training wordt verzorgd door Nederlandse Sales Academie. De trainer is zeer praktijkgericht en heeft daarnaast zelf al jarenlange ervaring in de verkoop. Hij of zij is bovendien regelmatig betrokken in diverse verkoopprocessen, waardoor hij je gegarandeerd de fijne kneepjes van het vak kan leren.

Onze aanpak

Na je inschrijving kun je direct aan de slag. We bieden een breed leerconcept, waarbij de training het middelpunt vormt. Voorafgaand aan de training ontvang je online toegang tot het lesmateriaal en kun je aan de slag met de digitale preview en voorbereidingsopdrachten. De training zelf is vooral praktijkgericht en interactief. Aan de hand van oefeningen, discussies, ervaringsuitwisselingen en zelfanalyses, zorgen we ervoor dat het leerproces zo persoonlijk en praktijkgericht mogelijk is. Tot zes weken na de training kun je bovendien gebruikmaken van de kennis van jouw trainer aan de hand van e-coaching.

Niet gevonden waar je naar op zoek bent?

Of heb je liever persoonlijk contact?

Chantal, Edwin & Monique
Wij zijn er voor al je vragen!