Training commerciële binnendienst

Info en inschrijven

Als medewerker van de commerciële binnendienst ben je een belangrijk sleutelfiguur tussen collega’s, klanten en leveranciers. Identificeren van verkoopsignalen, inspelen op en herkennen van kansen en klantgerichtheid zijn essentieel binnen deze functie. Tijdens de training ‘Commerciële binnendienst’ ga je aan de slag met thema’s zoals verkopende gesprekstechnieken, de fases in het verkoopproces, commerciële vaardigheden en de samenwerking tussen buiten- en binnendienst. Tijdens deze praktijkgerichte training ontwikkel jij jezelf tot een klantgerichte en proactieve duizendpoot.

Inschrijven training commerciële binnendienst

Als medewerker van de commerciële binnendienst ben je een belangrijk sleutelfiguur tussen collega’s, klanten en leveranciers. Identificeren van verkoopsignalen, inspelen op en herkennen van kansen en klantgerichtheid zijn essentieel binnen deze functie. Tijdens de training ‘Commerciële binnendienst’ ga je aan de slag met thema’s zoals verkopende gesprekstechnieken, de fases in het verkoopproces, commerciële vaardigheden en de samenwerking tussen buiten- en binnendienst. Tijdens deze praktijkgerichte training ontwikkel jij jezelf tot een klantgerichte en proactieve duizendpoot. Past dit bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.

Doelgroep

Voor iedereen die binnen een organisatie (persoonlijk) contact met klanten heeft, is de training ‘Commerciële binnendienst’ uitermate geschikt. Met name voor (verkoop) binnendienst medewerkers, waarvan commerciële taken en verantwoordelijkheden tot hun functieomschrijving behoren, is deze training zeker een aanrader.

Resultaat

Na afloop van de training ‘Commerciële binnendienst’ heb je als commercieel medewerker heel wat nieuwe inzichten verworven. Zo heb je onder andere een duidelijk inzicht gekregen in wat er zich afspeelt op de werkvloer van de commerciële binnendienst. Daarnaast heb je eigenschappen zoals klantgerichtheid, commerciële slagkracht en alertheid op commerciële kansen sterk ontwikkeld.

Inzicht in gedrag

Een van de onderdelen die tijdens deze training aan bod komt, is het maken van een digitale Q4 DISC gedragsanalyse. Deze gedragsanalyse zorgt ervoor dat je beter inzicht krijgt in je eigen gedrag en het gedrag van de personen om je heen.

Inhoud

Deze training bestaat uit 2 lesdagen van 10.00 uur tot 17.00 uur.

Organisatie en planning

  • Organisatie en bedrijfsprocessen
  • Positie en rol van de binnendienst in het verkoopproces en relatiebeheer
  • Wat zijn onze producten, diensten en service?
  • Hoe koopt de klant?
  • Samenwerking met zowel interne, als externe klanten
  • Proactief werken en verbetervoorstellen

Klantgerichte en commerciële vaardigheden

  • Het communicatieproces
  • Gesprekstechnieken: vragen, luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Structuur in telefonische service- en verkoopgesprekken
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
  • Omgaan met divers gedrag van klanten
  • Oefenen en rollenspel aan de hand van eigen praktijkvoorbeelden: bijv. nabellen van offertes, afspraken maken voor bezoek, informatie en mailingen opvolgen, omgaan met en behandelen van klachten.

Past dit bij jouw leerwensen? Schrijf je dan nu in.

Extra Informatie

Wie is mijn trainer?

De trainers die deze training verzorgen, zijn professionals die beschikken over uitgebreide kennis en ervaring binnen het commerciële werkveld.

Onze aanpak

Omdat je volgens ons leren niet alleen in een leslokaal doet, kun je na je inschrijving direct via ons online leerplatform aan de slag met het lesmateriaal en enkele voorbereidingsopdrachten. We werken tijdens de trainingen steeds met oefeningen, zelfanalyses, discussies en het uitwisselen van ervaringen, om het leerproces zo persoonlijk en praktijkgericht mogelijk te maken. Heb je er moeite mee om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen? Dan kan je tussentijds en tot twaalf maanden na de training contact opnemen met zowel de andere deelnemers, als de trainer.

Trainen met de ‘Altijd-door garantie’

Je hoeft je geen zorgen te maken over of de training wel doorgaat. Wij bieden namelijk een altijd-door garantie, wat betekent dat onze trainingen altijd doorgaan! Klassikaal (met inachtneming van 1,5 meter afstand) als het kan en online als het moet. Voorwaarde hierbij is wel dat het minimum aantal deelnemers is bereikt. Je kunt je dus gerust inschrijven voor deze training.

Niet gevonden waar je naar op zoek bent?

Of heb je liever persoonlijk contact?

Chantal, Edwin & Monique
Wij zijn er voor al je vragen!