Training Proactief en klantgericht bellen

Info en inschrijven

Ben jij werkzaam als commerciële of servicegerichte medewerker en merk je dat je het lastig vindt om de telefoon op te pakken, omdat bijvoorbeeld jouw persoonlijke overtuigingen in de weg zitten? Dan biedt de praktische training ‘Proactief en klantgericht bellen’ wellicht een oplossing voor jou. Je leert gedurende de training een proactieve en vooral klantgerichte houding aan te nemen, er komen relevante commerciële gesprekstechnieken aan bod en je leert daarnaast structuur aan te brengen in een telefoongesprek.

Inschrijven training proactief en klantgericht bellen

Het oppakken van de telefoon gaat bij de ene persoon makkelijker dan bij de ander. Ben jij werkzaam als commerciële of servicegerichte medewerker en merk je dat je het lastig vindt om de telefoon op te pakken, omdat bijvoorbeeld jouw persoonlijke overtuigingen in de weg zitten? Dan biedt de praktische training ‘Proactief en klantgericht bellen’ wellicht een oplossing voor jou. Je leert gedurende de training een proactieve en vooral klantgerichte houding aan te nemen, er komen relevante commerciële gesprekstechnieken aan bod en je leert daarnaast structuur aan te brengen in een telefoongesprek. Na afloop van de training ben je een gewaardeerde gesprekspartner voor zowel nieuwe als bestaande klanten en ben je in staat professionele telefoongesprekken zonder enige twijfel te voeren.

Doelgroep

Deze telefonische verkooptraining is zorgvuldig samengesteld voor iedereen die een commerciële functie uitvoert en zich bezighoudt met telefonische sales, telemarketing en/of klantenservice door outbound bellen. Ook voor medewerkers van de klantenservice afdeling, binnendienst medewerkers met een acquisitiedoelstelling en buitendienst verkopers is deze training uitermate geschikt.

Resultaat

Met de training ‘Proactief en klantgericht bellen’ krijg je inzicht en technieken aangereikt die je helpen om proactief te werk te gaan en om op een effectieve, zakelijke wijze telefoongesprekken te voeren. We leren jou hoe je jezelf goed kunt voorbereiden op een telefoongesprek én hoe je dit gesprek leuk maakt voor zowel jezelf als de klant. Hierdoor zal je voortaan een stuk zelfverzekerder zijn om de telefoon op te pakken, omdat je weet dat je een fijn gesprek zal hebben. Na de training kun je vol goede moed aan de slag met een proactieve houding en een duidelijk verhaal naar je gesprekspartner. En wij spreken uit ervaring als we zeggen dat het geleerde tijdens deze telefonische verkooptraining zal leiden tot een toename van jouw resultaten.

Inhoud

Deze training bestaat uit 2 lesdagen van 10.00 uur tot 17.00 uur.

Ons doel is om jou plezier te geven in het leggen van het eerste contact. Hierbij komen jouw eigen vaardigheden en overtuigingen aan bod.

  • Persoonlijke ervaringen met acquisitie
  • Acquisitie op een manier die klanten waarderen
  • Werkwijze en organisatie van de acquisitietaak
  • Gespreksvaardigheden en -structuren
  • Positief en effectief taalgebruik
  • Beeldende taal
  • Sfeer creëren en interesse tonen
  • Vragen stellen en doorvragen
  • Omgaan met diverse soorten klanten
  • Q4 DISC gedragsanalyse voor inzicht in gedrag
  • De kracht van overtuiging
  • Simulaties
  • Praktijkopdrachten

Past dit programma bij jouw leerwensen? Schrijf je dan nu in. Onze studieadviseurs staan altijd voor je klaar voor persoonlijk advies.

Extra Informatie

Bestaat jouw functie voornamelijk uit het voeren van inkomende telefoongesprekken? Wellicht pas onze training ‘Commerciële binnendienst’ dan beter bij jou. Of werk jij als commerciële medewerker in de buitendienst? Dan raden wij de tweedaagse training ‘De vakman als accountmanager’ aan. Daarnaast ontwikkelen wij ook trainingen op maat voor hele teams of organisaties.

Wie is mijn trainer?

De trainer is zeer praktijkgericht en heeft daarnaast zelf al jarenlange ervaring in de verkoop. Hij of zij is bovendien regelmatig betrokken in diverse verkoopprocessen, waardoor hij je gegarandeerd de fijne kneepjes van het vak kan leren.

Onze aanpak

Na inschrijving kun je direct aan de slag met het lesmateriaal en de voorbereidingsopdrachten. Wij vinden namelijk dat leren verder gaat dan alleen theorie in een leslokaal. Je vindt al het benodigde materiaal op ons online leerplatform. Tijdens de training zelf werken we voornamelijk met oefeningen, discussies, zelfanalyses en ervaringsuitwisseling, om het leerproces zo interactief mogelijk te maken. Doordat het mogelijk is om tussentijds en tot twaalf maanden na de laatste trainingsdag contact op te nemen met de andere deelnemers en de trainer, worden jouw nieuw verkregen inzichten en vaardigheden geborgd.

Trainen met de ‘Altijd-door garantie’

Je hoeft je geen zorgen te maken over of de training wel doorgaat. Wij bieden namelijk een altijd-door garantie, wat betekent dat onze trainingen altijd doorgaan! Klassikaal (met inachtneming van 1,5 meter afstand) als het kan en online als het moet. Voorwaarde hierbij is wel dat het minimumaantal deelnemers is bereikt. Je kunt je dus gerust inschrijven voor deze training.

Niet gevonden waar je naar op zoek bent?

Of heb je liever persoonlijk contact?

Chantal, Edwin & Monique
Wij zijn er voor al je vragen!